Belastingdienst

Adreswijziging doorgeven

Particulier

Als u verhuist, hoeft u meestal geen adreswijziging aan ons door te geven. U geeft uw verhuizing door aan de gemeente. Wij krijgen uw nieuwe woonadres automatisch van de gemeente. In 3 gevallen moet u uw verhuizing wel aan ons melden:

  • U wilt een postadres gebruiken dat niet hetzelfde is als uw woonadres.
    Stuur een brief aan uw belastingkantoor. Vermeld uw naam, burgerservicenummer, woonadres en postadres. Wij sturen binnen 5 werkdagen een brief naar uw woonadres. Daarin vragen wij u te bevestigen dat het postadres juist is. Kunt u die bevestigingsbrief niet terugsturen? Bel dan de BelastingTelefoon.
  • U krijgt huurtoeslag.
    Hebt u huurtoeslag, dan moet u de verhuizing binnen 4 weken aan ons doorgeven. U kunt uw verhuizing doorgeven met Mijn toeslagen.
  • U woont in het buitenland.
    Geef uw adreswijziging door met een speciaal formulier. U kunt dit formulier downloaden.

Zakelijk

Als uw onderneming verhuist, geeft u dit door aan de Kamer van Koophandel. De Kamer van Koophandel geeft de adreswijziging aan ons door.

Let op!

Is het postadres niet hetzelfde als het adres waar uw onderneming is gevestigd? Wij sturen dan sommige post, zoals een dwangbevel of gebruikersnaam en wachtwoord, toch naar het vestigingsadres van uw onderneming.

Bewindvoerder

Bent u beschermingsbewindvoerder en wilt u dat wij de post die voor uw klant is bedoeld naar u sturen? Of wilt u de post voor uw klant niet meer ontvangen? Gebruik daarvoor het formulier Aanmelden/wijzigen of beëindigen Beschermingsbewind.

Wanneer krijgt u bericht?

U krijgt bericht binnen 2 weken nadat wij uw formulier hebben ontvangen.