Afspraak maken met een medewerker van de Belastingdienst

Hebt u een vraag over uw belastingzaken of toeslagen? U bent van harte welkom om langs te komen op een belastingkantoor of steunpunt. Maak hiervoor gemakkelijk online een afspraak.

Balieafspraak maken

U hoeft niet altijd langs te komen. Voor bijvoorbeeld hulp bij uw aangifte kunt u ook videobellen met een medewerker van de Belastingdienst. Ook daarvoor kunt u online een afspraak maken.

Videobelafspraak maken

Of u kunt een telefonische afspraak maken. Wij bellen u dan op een afgesproken tijdstip. Dit doet u ook online. U krijgt een sms of een e-mail waarin wij uw afspraak bevestigen.

Belafspraak maken

Spreekt u geen Nederlands of Engels? Dan kunnen wij u alleen helpen als u een tolk meeneemt naar uw afspraak.

Hoe werkt het maken van een online afspraak om langs te komen?

U kunt aangeven voor welk onderwerp u onze hulp nodig hebt. Met uw postcode krijgt u de dichtstbijzijnde kantoren te zien waar u terechtkunt. Vervolgens kunt u aangeven hoe laat u de afspraak graag wilt.

Wilt u uw partner of medebewoner meenemen naar de afspraak?

Dat kan. U hoeft dit niet apart aan te geven als u de afspraak maakt.

U krijgt een sms of een e-mail waarin wij uw afspraak bevestigen

U ontvangt de bevestiging direct.

24 uur vóór de afspraak krijgt u nog een sms van ons, waarin wij u aan de afspraak herinneren.

Hebt u een e-mailadres achtergelaten? Dan krijgt u een e-mail van: noreply-balie@belastingdienst.nl.

Wilt u hulp bij het invullen van uw aangifte of voorlopige aanslag?

In het overzicht leest u wat u nodig hebt als u hulp bij uw aangifte of voorlopige aanslag krijgt.

Bent u ondernemer?

Aan de balie kunnen wij u niet helpen met het invullen van een winst-aangifte.
Bel de BelastingTelefoon voor inhoudelijke vragen over de aangifte. Of voor het maken van een afspraak om langs te komen op een MKB-kantoor.

Bent u startende ondernemer?

Dan kunt u met ons chatten of een videobelafspraak maken.

Wilt u hulp bij het aanvragen van een toeslag?

In dit overzicht leest u welke gegevens u moet meenemen naar de afspraak.

Wilt u hulp bij het aanvragen van een persoonlijke betalingsregeling voor toeslagen?

Bekijk de checklist wat u moet meenemen naar onze balie.

Als u een gehoor- of spraakbeperking hebt

Misschien kunnen we uw vraag telefonisch beantwoorden

Dat scheelt u een bezoek aan ons kantoor. Belt u dan de BelastingTelefoon: 0800 - 0543. U kunt bellen op maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Houd uw burgerservicenummer (bsn) bij de hand. Want zonder uw bsn kunnen wij u niet helpen. Uw persoonsnummer staat op uw paspoort of identiteitskaart.

Klanttevredenheidsonderzoek na uw bezoek aan de balie

Het kan zijn dat u na uw bezoek aan de balie nog een e-mail van ons krijgt. Daarin vragen we om mee te doen aan een enquête over uw bezoek aan het belastingkantoor. Met uw feedback kunnen wij de service aan u en anderen verbeteren. De afzender van deze e-mail is: noreply-balie@belastingdienst.nl.

Wij gebruiken uw antwoorden in de enquête alleen om de service te verbeteren. Uw gegevens verwerken we anoniem. Zo weet niemand wie welk antwoord gaf. We gebruiken de verzamelde gegevens niet voor een ander doel. En we geven ze ook niet aan derden.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.