Ik krijg een foutmelding als ik inlog – wat nu?

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. We hebben een aantal oplossingen op een rijtje gezet.

Probeer eens met een andere browser in te loggen.

Hebt u nog een andere browser op uw computer? Log daar dan mee in. Dit is het makkelijkst. En het lost meestal het inlogprobleem op. Gebruik een van de volgende browsers:

Firefox, Chrome, Internet Explorer of Edge. Hebt u een Apple computer? Dan kunt u ook Safari gebruiken.  

Tip

Gebruik wel de nieuwste versie. Met oudere browsers lukt het niet altijd.

Er zijn nog andere dingen die u zelf kunt doen

Daarvoor moet u wel goed weten hoe uw browser werkt. Want u moet dan opgeslagen gegevens weggooien. Daarmee gooit u misschien ook dingen weg die u wilt bewaren. Zoals opgeslagen wachtwoorden.

  • Verwijder uw cookies
    Hebt u de cookies verwijderd? Dan sluit u de browser en start u hem weer op. Kijk of u nu kunt inloggen.
  • Popup-blokkering uitschakelen
    Schakel de popup-blokkering uit. Sluit de browser en start hem weer op. Kijk of u nu kunt inloggen.
    Bent u klaar op Mijn Belastingdienst? Dan kunt u de blokkering weer inschakelen.
  • Leeg uw cache. Sommige browsers noemen dat ook 'Tijdelijke internetbestanden'.

    Het kan voorkomen dat u nog een oude versie van een pagina op uw scherm ziet, terwijl er een nieuwe pagina beschikbaar is. Alleen op die nieuwe pagina kunt u inloggen. Als u uw cache leegt, haalt u die oude pagina weg en kan het inlogprobleem zijn verholpen.

    Na het legen van de cache sluit u de browser en start u hem weer op. Kijk of u nu kunt inloggen.

  • Schakel tijdelijk adblockers uit

    Soms kunt u niet kunt inloggen omdat er een adblocker bij u ingeschakeld staat. Die software houdt ongewenste advertenties tegen. Uiteraard krijgt u van ons geen advertenties, maar uitschakelen van adblocker software  kan er wel voor zorgen dat u kunt inloggen.

    Nadat u de adblocker hebt uitgeschakeld, sluit u de browser en start u hem weer op. Kijk of u nu kunt inloggen.
    Bent u klaar op Mijn Belastingdienst? Dan kunt u de adblocker weer inschakelen.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.