Bpm-aangifte doen

U kunt uw aangifte, melding of opgaaf bruto bpm digitaal invullen. Het formulier berekent uw bruto bpm aan de hand van de gegevens die u invult. Klik in het formulier op ‘Druk formulier+bijlagen af’ voor een afdruk van de relevante delen van het formulier. Stuur deze per post naar:

Belastingdienst
Postbus 2710 
6401 DE Heerlen

Let op!

Vanaf 1 oktober verwerken wij de bpm-aangiften geautomatiseerd. Dan bepaalt de volgorde waarin u uw aangifte aanlevert, de doorlooptijd. U kunt de doorlooptijd bekorten door uw gegevens in 1 pakketje aan te leveren in deze volgorde:
1. formulier 'Aangifte/melding/opgaaf bpm'
2. bijlagen bij het aangifteformulier bpm
3. overige bijlagen zoals factuur, koerslijst, CVO
4. taxatierapport

Verstuurt u meerdere bpm-aangiften in 1 envelop? Zorg dan dat u de juiste bijlage(n) bij de juiste aangifte voegt.

Met ingang van 19 september 2018 stuurt de RDW de voertuiggegevens digitaal door naar de Belastingdienst.

Verklaring 'nieuw en ongebruikt'

Voor een verklaring 'nieuw en ongebruikt' en voor vaststelling van de fiscale categorie bij ombouw, kunt u ook bellen met de BelastingTelefoon Auto. Wij maken dan met u een afspraak voor een 'fysieke controle' van uw motorrijtuig.

Aangifte of melding met een taxatie

Doet u aangifte of melding met een taxatierapport? Dan moet u het motorrijtuig, in ongewijzigde staat, 6 werkdagen ter beschikking houden. De inspecteur kan u namelijk vragen uw motorrijtuig op een door hem aan te wijzen plek te laten zien.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.