Retourberichten bij aangifte via Mijn Belastingdienst Zakelijk

Als u via Mijn Belastingdienst Zakelijk een aangifte doet of andere belastingzaken regelt, krijgt u een reactie van ons.

  • Ontvangstbevestiging
    Nadat u uw aangifte hebt verzonden, verschijnt binnen 1 minuut een ontvangstbevestiging op uw scherm.
  • Foutmelding
    Als wij uw aangifte niet kunnen ontvangen, verschijnt er een foutmelding op uw scherm. Volg de aanwijzingen in de foutmelding.

Let op!

De aangifte is ingediend op het moment dat de aangifte bij ons binnenkomt. De datum en dit tijdstip vindt u terug in de ontvangstbevestiging.

Overzicht aangiften

Nadat u de ontvangstbevestiging hebt ontvangen, is ook binnen 1 minuut de status van uw aangifte aangepast.

In Mijn Belastingdienst Zakelijk staat een overzicht van verschillende belastingen. Wilt u weten of wij uw aangifte hebben ontvangen? Kies dan eerst de belasting waar het om gaat, bijvoorbeeld ‘Omzetbelasting’. Daarna ziet u een overzicht van uw aangiften voor deze belasting.

Geen ontvangstbevestiging?

Hebt u na 1 minuut nog geen ontvangstbevestiging (of foutmelding) gekregen? Dan is er waarschijnlijk een probleem met de internetverbinding. U kunt dan een aantal dingen doen:

  • Controleer eerst of uw eigen internetverbinding goed werkt.
  • Kijk of de Belastingdienst bezig is met technisch onderhoud aan 1 van de portalen. Berichten hierover leest u bij ‘Serviceberichten’ op de pagina Inloggen voor ondernemers of in het Verstoringenoverzicht op onze site.

Is dit allemaal niet het geval, bel dan met de BelastingTelefoon.

Let op!

Er worden regelmatig valse berichten verstuurd. De afzender lijkt dan de Belastingdienst, maar is dat niet. Lees meer hierover bij Verdachte WhatsApp-berichten, sms-berichten, mails, apps, brieven of telefoontjes.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.