Retourberichten bij aangifte via Mijn Belastingdienst Zakelijk
Als u via Mijn Belastingdienst Zakelijk een aangifte doet of andere belastingzaken regelt, krijgt u een reactie van ons.
- Ontvangstbevestiging
Nadat u uw aangifte hebt verzonden, verschijnt binnen 1 minuut een ontvangstbevestiging op uw scherm. - Foutmelding
Als wij uw aangifte niet kunnen ontvangen, verschijnt er een foutmelding op uw scherm. Volg de aanwijzingen in de foutmelding.
Overzicht aangiften
Nadat u de ontvangstbevestiging hebt ontvangen, is ook binnen 1 minuut de status van uw aangifte aangepast.
In Mijn Belastingdienst Zakelijk staat een overzicht van verschillende belastingen. Wilt u weten of wij uw aangifte hebben ontvangen? Kies dan eerst de belasting waar het om gaat, bijvoorbeeld ‘Omzetbelasting’. Daarna ziet u een overzicht van uw aangiften voor deze belasting.
Geen ontvangstbevestiging?
Hebt u na 1 minuut nog geen ontvangstbevestiging (of foutmelding) gekregen? Dan is er waarschijnlijk een probleem met de internetverbinding. U kunt dan een aantal dingen doen:
- Controleer eerst of uw eigen internetverbinding goed werkt.
- Kijk of de Belastingdienst bezig is met technisch onderhoud aan 1 van de portalen. Berichten hierover leest u bij ‘Serviceberichten’ op de pagina Inloggen voor ondernemers of in het Verstoringenoverzicht op onze site.
Is dit allemaal niet het geval, bel dan met de BelastingTelefoon.