Uw klant accepteert de goederen niet

Als uw klant de goederen niet accepteert en terugstuurt, dan zijn er 3 mogelijkheden:

  • Hebt u de levering nog niet opgenomen in uw opgaaf ICP en btw-aangifte? Dan hoeft u verder niets te doen. U kunt dan doen alsof de levering niet heeft plaatsgevonden.
  • Hebt u uw opgaaf ICP en btw-aangifte al gedaan? En hebt u een creditfactuur uitgereikt? Corrigeer dan uw opgaaf ICP door de creditfactuur op te nemen in een nieuwe opgaaf over het tijdvak waarin u de creditfactuur hebt uitgereikt. U vermeldt het negatieve bedrag in rubriek 3a. In uw btw-aangifte neemt u het negatieve bedrag op in rubriek 3b.
    Het tijdvak van de nieuwe opgaaf ICP moet gelijk zijn aan het tijdvak van de nieuwe btw-aangifte.
  • Hebt u uw opgaaf ICP en btw-aangifte al gedaan? En hebt u geen creditfactuur uitgereikt? Dan vermeldt u in een nieuwe opgaaf ICP het negatieve bedrag in rubriek 2a. Correctie van de btw-aangifte doet u dan per brief. Deze stuurt u naar:
    Belastingdienst/Central Liaison Office
    Postbus 378
    7600 AJ Almelo

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.