Belastingdienst actueel

BelastingTelefoon start met nieuwe manier van klantverificatie

01-06-2018

De BelastingTelefoon geeft vertrouwelijke informatie natuurlijk niet zomaar door. Wij controleren eerst of die informatie bij de juiste persoon terecht komt. Vanaf 1 juni voeren wij daarvoor een nieuwe werkwijze in. Belt u de BelastingTelefoon met vragen over personen of bedrijven? Dan stellen onze medewerkers u minstens 1 vraag over de naam, het adres en de woon- of vestigingsplaats, en minstens 1 vraag die te maken heeft met het belastingdossier van de persoon of het bedrijf. Vanaf 1 juni zullen ondernemers dit merken. Later dit jaar ook particulieren.

De belangrijkste reden voor de nieuwe werkwijze is dat wij zorgvuldig willen omgaan met de gegevens van de persoon of het bedrijf waar het telefoongesprek over gaat. Dat deden wij altijd al. Maar voortaan zijn die gegevens bij ons nog veiliger.

Een andere reden is dat het voor u als beller makkelijker en effici├źnter is wanneer wij u altijd op dezelfde manier helpen.

Meer nieuwsberichten leest u in het nieuwsoverzicht

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.