Belastingdienst actueel

Postbussen Belastingdienst verdwijnen bij RDW-keuringsstations vanaf 1 november

28-09-2018

Eerder berichtten wij dat vanaf 1 oktober 2018 de postbussen van de Belastingdienst bij de RDW-keuringsstations verdwijnen. Dat wordt verschoven naar 1 november 2018. Vanaf die datum verstuurt u uw aangifte per post.

U stuurt uw aangifte mét de gevraagde bijlagen in een voldoende gefrankeerde envelop naar:

Belastingdienst
Postbus 2710
6401 DE  Heerlen

Wij verwerken uw bpm-aangifte geautomatiseerd

De volgorde waarin u de aangiften aanlevert bepaalt de doorlooptijd. U bekort de doorlooptijd door uw gegevens in 1 pakketje aan te bieden in deze volgorde:

  1. formulier ‘Aangifte/melding/opgaaf bpm’
  2. bijlagen bij het aangifteformulier bpm
  3. overige bijlagen zoals factuur, koerslijst, CVO
  4. taxatierapport

Verstuurt u meerdere bpm-aangiften in 1 envelop? Zorg dan dat u de juiste bijlage(n) bij de juiste aangifte voegt.

De RDW verstrekt geen formulier meer met voertuiggegevens voor uw aangifte

Met ingang van 19 september 2018 stuurt de RDW, na goedkeuring van uw voertuig, de voertuiggegevens digitaal door naar de Belastingdienst. Deze krijgt u dus niet meer zelf.

Bij de RDW-keuringsstations liggen flyers met meer informatie over deze nieuwe werkwijze.

Meer nieuwsberichten leest u in het nieuwsoverzicht

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.