Buitenlandse rekeningnummers doorgeven of wijzigen via Mijn Belastingdienst tijdelijk niet mogelijk (update: opgelost)

gepubliceerd: 28-07-2021, 18:30
update: 29-07-2021, 18:30

Als u een rekeningnummer doorgeeft of wijzigt via Mijn Belastingdienst, registeren wij dat. Sinds 1 juli 2021 gebruiken wij daarvoor een nieuw programma. Helaas zit er een fout in dat programma. Daardoor kunt u op dit moment geen buitenlandse rekeningnummers doorgeven of wijzigen via Mijn Belastingdienst.

Als wij de komende tijd bedragen aan u betalen, doen wij dat op uw rekeningnummer dat bij ons bekend is. Wilt u dat niet? Bel dan de BelastingTelefoon en vraag ons om uw oude rekeningnummer te deactiveren.

Onze excuses voor het ongemak. We gaan dit probleem zo snel mogelijk oplossen.

Binnenlandse rekeningnummers kunt u wel doorgeven of wijzigen via Mijn Belastingdienst.

En als u voor uw toeslagen een binnenlands of buitenlands rekeningnummer wilt doorgeven of wijzigen, kunt u dat gewoon doen via Mijn Toeslagen.

Voor wie?

 Iedereen die een buitenlandse betaalrekening wil doorgeven of wijzigen via Mijn Belastingdienst.

Wat doen we voor u?

 Naar verwachting is de technische fout hersteld vanaf 14 augustus 2021.

Wat kunt u nog doen?

 U kunt nu zelf al met een brief een buitenlands rekeningnummer doorgeven of wijzigen. De verwerking van een brief duurt wel langer en vindt waarschijnlijk ook na 14 augustus plaats.

Bent u een ondernemer uit een SEPA-land? Dan kunt u nĂ­et met een brief een buitenlands rekeningnummer doorgeven of wijzigen. Vanaf 14 augustus kunt u dat weer doen via Mijn Belastingdienst.

Update

 Opgelost

Meer informatie

 

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.