Vertraging afgifte kentekencard bij onjuist betalingskenmerk bpm (update) (opgelost)

gepubliceerd: 02-01-2020, 17:45

Hebt u een auto geïmporteerd uit het buitenland en de verschuldigde bpm betaald, maar van de RDW nog geen kentekencard ontvangen? Controleer dan of u het juiste betalingskenmerk hebt gebruikt.

U hebt van ons een bericht gekregen over de bpm die u moest betalen en het betalingskenmerk. Als u het bedrag hebt overgemaakt met een onjuist betalingskenmerk, kunnen wij uw betaling niet verifiëren. In dat geval geven wij nog geen akkoord voor het verstrekken van een kentekencard.

Wij werken aan een oplossing. Zodra wij uw betaling van bpm hebben gekoppeld aan uw bpm-aangifte, geven wij aan de RDW door dat zij de kentekencard kunnen afgeven.

Onze excuses voor het ongemak.

Voor wie?

Mensen die bpm-aangifte hebben gedaan voor een vanuit het buitenland geïmporteerde auto en bij de betaling van bpm een onjuist betalingskenmerk hebben gebruikt.

Wat doen we voor u?

Wij werken aan een oplossing. Zodra wij uw betaling van bpm hebben gekoppeld aan uw bpm-aangifte, geven wij aan de RDW door dat zij de kentekencard kunnen afgeven.

Wat kunt u nog doen?

U hoeft niets te doen.

Actueel

De problemen met het verifiëren van betalingen met een onjuist betalingskenmerk zijn opgelost. Uiterlijk dinsdag 7 januari geven wij aan de RDW door dat zij uw kentekencard kunnen afgeven.

Meer informatie

 

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.