Problemen met inloggen?

Wilt u inloggen om een aangifte of opgaaf te doen, of om een teruggaaf aan te vragen en hebt u problemen? Dan kan er het volgende aan de hand zijn:

  • Er is een storing in het beveiligde gedeelte van de site. Of dit het geval is, leest u bij de serviceberichten op Mijn Belastingdienst, en bij de verstoringsberichten.
  • U hebt uw wachtwoord niet goed ingetypt. Controleer of u capslock aan of numlock hebt uitstaan. De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.
  • U hebt 3 keer een ongeldige combinatie van uw gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd. U kunt dan 1 uur lang niet inloggen.
  • Uw internetbrowser accepteert geen 'cookies'. Hierdoor kunt u niet inloggen. Schakel via de instellingen en internetopties in uw browser het ontvangen van sessiecookies in. Log daarna opnieuw in.
  • Als iemand anders eerder uw aangiftes, opgaves of verzoeken tot teruggaaf verzorgde en u doet het nu zelf, kan het zijn dat diegene het wachtwoord heeft veranderd. Vraag diegene naar het nieuwe wachtwoord of vraag nieuwe inloggegevens aan bij de BelastingTelefoon.
  • Hebt u 2 of meer RSIN/fiscaal nummer/BSN's? Dan hebt u misschien de verkeerde inloggegevens ingevuld. Voor elk RSIN/fiscaal nummer/BSN krijgt u aparte gebruikersgegevens.

Eerste keer inloggen?

Logt u voor de eerste keer in? Volg dan de volgende stappen:

  1. Vul uw gebruikersnaam in en het wachtwoord dat u van ons hebt gekregen. Let op: deze zijn hoofdlettergevoelig.
  2. Bij het huidige wachtwoord vult u opnieuw het wachtwoord in dat u van ons hebt gekregen.
  3. Vul hierna een nieuw wachtwoord in. Dit is het wachtwoord waarmee u voortaan inlogt.
  4. Vul uw e-mailadres in.
    Wij gebruiken uw e-mailadres om u een wachtwoord of gebruikersnaam te sturen als u die vergeten bent.
  5. Hebt u een e-mailadres ingevuld?
    Kies dan een vraag uit de 4 verschillende algemene vragen en vul daarbij uw antwoord in.
    Het antwoord op de vraag die u kiest, hebt u nodig als u bij een vergeten wachtwoord en/of gebruikersnaam een nieuw wachtwoord of uw gebruikersnaam per mail toegestuurd wilt krijgen.

Ondernemers:
Na inschrijving bij de Kamer van Koophandel ontvangt u per brief de codes die u nodig hebt om in te loggen.

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

  • Hebt u nog niet eerder ingelogd en bent u uw gebruikersnaam, uw wachtwoord of beide kwijt? Neem dan contact op met de BelastingTelefoon.
  • Hebt u al wel eerder ingelogd en bent u uw gebruikersnaam, uw wachtwoord of beide vergeten? Dan kunt u deze opnieuw aanvragen. U moet dan wel een e-mailadres hebben doorgegeven en een antwoord hebben gegeven op de controlevraag. 
    Wij sturen u dan binnen 24 uur per mail uw wachtwoord of gebruikersnaam toe. Bent u beide vergeten, dan krijgt u uw nieuwe wachtwoord en gebruikersnaam in 2 aparte e-mails toegestuurd.
  • Hebt u geen e-mailadres opgegeven? Bel de BelastingTelefoon. U krijgt uw inloggegevens dan binnen 10 werkdagen per post toegestuurd.

Let op!

Als u uw gebruikersnaam of wachtwoord kwijt bent, moet u nog steeds binnen de aangiftetermijn uw aangifte of opgaaf doen. Als u door het kwijtraken van uw gebruikersnaam of wachtwoord niet op tijd aangifte kunt doen, riskeert u een boete.

Om veiligheidsredenen wordt u automatisch uitgelogd als u langer dan 30 minuten geen gegevens hebt ingevuld. U moet dan opnieuw inloggen.

 

 

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.