Hoe gaan we met elkaar om?

We helpen u graag bij de BelastingTelefoon of online. We willen dat doen in een prettige en veilige sfeer. We gaan met wederzijds respect met elkaar in gesprek. Ongewenst gedrag willen we tegengaan.

Wat is ongewenst gedrag?

Ongewenst gedrag is bijvoorbeeld:

  • schelden
  • discriminerende taal
  • schreeuwen
  • beledigen
  • bedreigen
  • verhinderen van werkzaamheden

We spreken u aan op ongewenst gedrag. Gaat het ongewenst gedrag door? Dan helpen we u niet verder. We beëindigen het gesprek, nemen maatregelen en we melden het incident.

Welke maatregelen nemen we bij een incident?

We kunnen de volgende maatregelen nemen:

  • U krijgt een telefonische waarschuwing.
  • U krijgt een schriftelijke waarschuwing.
  • U mag ons niet meer bellen.
  • U mag onze kantoren niet meer bezoeken.
  • We melden het incident bij de politie.
  • We doen aangifte van een strafbaar feit bij de politie.
  • We dienen een schadeclaim in.

Registratie van agressie

Elk incident leggen we  vast in een landelijk registratiesysteem van de overheid. Deze registratie valt onder de privacywetgeving. Dit betekent dat persoonsgegevens zorgvuldig en in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens zijn vastgelegd.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.