Mailen met de Belastingdienst

U kunt alleen e-mailen met de Belastingdienst als wij u een e-mailadres geven.

Hebt u deze pagina al gelezen: Waarom kan ik jullie niet mailen?
Daar staat algemene informatie over e-mailen met de Belastingdienst.

Hoe geven wij e-mailadressen?

Wij geven e-mailadressen op 2 manieren:

  • Wij bellen u en vragen of u via e-mail contact met ons wilt hebben over een bepaalde zaak. Als u dat wilt, krijgt u van ons een e-mailadres van de medewerker.
  • Wij sturen u een brief over een bepaalde zaak. Daarin zetten wij een e-mailadres dat u kunt gebruiken voor contact over deze zaak.

Wij kunnen u vragen uw e-mailadres te bevestigen voordat we via e‑mail stukken aan u versturen.

Wij e-mailen alleen over 1 zaak met u

Wij e-mailen alleen over 1 bepaalde zaak met u. Wanneer wij u bellen of een brief sturen, geven we aan welke zaak dat is. Wij nemen mail over een andere zaak niet in behandeling.

Let op!

Formele berichten die wij ontvangen via e-mail nemen wij niet in behandeling. Voorbeelden hiervan zijn een belastingaangifte, een aanvraag voor toeslagen of een bezwaarschrift.

Ontvangen wij zo’n verzoek toch via e-mail? Dan sturen wij u bericht dat wij uw verzoek inhoudelijk niet in behandeling nemen.

Stuurt u een bijlage mee?

De e-mail mag niet groter zijn dan 16 MB. En er zijn bestanden die wij niet kunnen verwerken.

Belastingdienst File Transfer

Wij kunnen u ook vragen gegevens over 1 bepaalde zaak uit te wisselen via Belastingdienst File Transfer (BFT).  Dit doen wij bijvoorbeeld bij bestanden groter dan 16 MB. Of bij bestanden die wij via e-mail niet kunnen verwerken. Op een door u doorgegeven e-mailadres ontvangt u dan een e-mail van ons met uitleg.

Zie ook

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.