Legalisatie en apostille documenten

Het Directoraat-Generaal Belastingdienst legaliseert documenten van de Belastingdienst zoals een woonplaatsverklaring en een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen.

De afdeling Legalisaties van het Directoraat-Generaal Belastingdienst van het Ministerie van Financiën legaliseert op uw verzoek, voor gebruik in het buitenland, de handtekening van een ambtenaar van de Belastingdienst die met zijn naam is geplaatst op een origineel document van de Belastingdienst. De legalisatie gaat dus uitdrukkelijk niet over de inhoud van dergelijke documenten.

Na deze legalisatie kunt u de documenten ‘echt’ laten verklaren met een apostille. Dit is een stempel of sticker van de rechtbank. Daarmee kunt u buiten Nederland aantonen dat de fiscale documenten en verklaringen echt zijn. Binnen de EU is legalisatie meestal niet nodig.

Lees hoe u documenten kunt legaliseren bij Hoe laat u een document legaliseren?

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.