Waarom kan ik jullie niet mailen?

Er zitten risico's aan e-mailen. Daarom kunt u in de meeste gevallen niet met ons mailen. U kunt alleen met ons mailen als u van ons een e-mailadres krijgt. Gebruik dat e-mailadres alleen voor de zaak waarvoor u het adres krijgt.

Let op!
Wij mailen alleen naar belastingplichtige, nadat die hiervoor toestemming heeft gegeven. Wij sturen nóóit formele stukken per mail, zoals belastingaanslagen of beschikkingen van toeslagen. En wij vragen u nóóit per mail om te betalen.

Hoe geven wij mailadressen?

Wij geven e-mailadressen op 2 manieren:

  • Wij sturen u een brief over een bepaalde zaak. Daarin zetten wij een e-mailadres dat u kunt gebruiken voor contact over deze zaak.
  • Wij bellen u en vragen of u via e-mail contact met ons wilt hebben over een bepaalde zaak. Als u dat wilt, krijgt u van ons een e-mailadres van de medewerker.

Let op als u zomaar een e-mail met als afzender Belastingdienst krijgt

Als er om persoonlijke gegevens wordt gevraagd – of zelfs gevraagd wordt om te betalen – weet u dat het foute boel is. U hebt dan met een valse e-mail te maken. Internetcriminelen proberen u daarmee geld afhandig te maken.

Reageer dus nooit op zulke e-mails en klik ook niet op links in de e-mailtekst. Krijgt u zo'n e-mail, stuur hem dan naar ons door via valse-email@belastingdienst.nl. Dan kunnen we anderen waarschuwen. Verwijder de e-mail daarna meteen.

Gegevens versturen via internet is niet altijd veilig

Anderen kunnen uw mail onder ogen krijgen. Doordat uw internetverbinding niet veilig is, bijvoorbeeld. Persoonlijke gegevens die u in uw e-mail zet, kunnen dan op straat komen te liggen (bijvoorbeeld uw burgerservicenummer of uw bankgegevens). En dat willen we voorkomen. Want we moeten samen met u zorgvuldig omgaan met uw gegevens.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.