Waarom kan ik jullie niet e-mailen?

Er zitten risico's aan e-mailen. Daarom kunt u in de meeste gevallen niet met ons e-mailen. U kunt alleen met ons e-mailen als u van ons een e-mailadres krijgt. Gebruik dat e-mailadres alleen voor de zaak waarvoor u het adres krijgt.

Let op!
Wij e-mailen alleen naar belastingplichtigen, als zij hiervoor toestemming hebben gegeven. Wij sturen nóóit formele stukken, zoals belastingaanslagen en beschikkingen van toeslagen, per e-mail. En wij vragen u nóóit per e-mail om te betalen of persoonlijke gegevens door te geven.

Wat moet u doen als u een valse e-mail krijgt?

Reageer niet op e-mails waarin u wordt gevraagd te betalen of om uw persoonlijke gegevens. Want het bericht komt van internetcriminelen die proberen u geld afhandig te maken. Klik niet op linkjes in de e-mailtekst. Krijgt u zo'n e-mail? Stuur hem dan naar ons door via valse-email@belastingdienst.nl. Dan kunnen we anderen waarschuwen. Verwijder de e-mail daarna meteen.

Hoe geven wij e-mailadressen?

Wij geven e-mailadressen op 2 manieren:

  • Wij sturen u een brief over een bepaalde zaak. Daarin zetten wij een e-mailadres dat u kunt gebruiken voor contact over deze zaak.
  • Wij bellen u en vragen of u via e-mailcontact met ons wilt over een bepaalde zaak. Als u dat wilt, krijgt u van ons een e-mailadres van de medewerker.

Gegevens versturen via internet is niet altijd veilig

Anderen kunnen uw e-mail onder ogen krijgen. Doordat uw internetverbinding niet veilig is, bijvoorbeeld. Persoonlijke gegevens die u in uw e-mail zet, kunnen dan op straat komen te liggen (bijvoorbeeld uw burgerservicenummer of uw bankgegevens). En dat willen we voorkomen. Want we moeten samen met u zorgvuldig omgaan met uw gegevens.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.