Online bijzonder uitstel van betaling aanvragen

Update: 1 oktober 2021

Deze maatregel is beëindigd.

Bent u ondernemer en is uw bedrijf in de problemen door de coronacrisis? Dan kunt u met een online formulier bijzonder uitstel van betaling aanvragen.

Hieronder leest u hoe het werkt.

Houd deze gegevens en documenten bij de hand

  • uw RSIN of BSN
  • naam, postcode en huisnummer van uw bedrijf
  • naam en telefoonnummer van uw contactpersoon (als u die hebt)

U logt in met uw DigiD

Met DigiD kan iedere ondernemer snel, gemakkelijk en veilig inloggen. Is uw onderneming een rechtspersoon? Dan kan een bestuurder, werknemer, of een fiscaal dienstverlener, inloggen met zijn eigen DigiD.

De DigiD waarmee u inlogt, slaan wij niet op. Wij zullen deze verder ook niet gebruiken. In het formulier vult u de gegevens in van het bedrijf, inclusief uw RSIN of BSN. Wanneer wij uw verzoek om bijzonder uitstel van betaling behandelen, gaan wij uit van die gegevens.

U vult het online formulier in

Nadat u bent ingelogd, opent u het online formulier ‘Bijzonder uitstel van betaling voor ondernemers’ en vult het in.

Eerst kiest u wat u wilt doen:

  • Uitstel van betaling aanvragen
Let op!

In het formulier kunt u ook nog kiezen om uw bijzonder uitstel te verlengen. Deze keuze is niet meer van toepassing. Kies altijd voor 'Uitstel van betaling aanvragen'.

Vervolgens geeft u aan voor welke belastingen u uitstel wilt.

U kunt bijlagen toevoegen

Wilt u bewijsstukken meesturen? Dan kunt u deze documenten uploaden als pdf’s en toevoegen aan het formulier. U kunt maximaal 20 bijlagen toevoegen.

U verstuurt het formulier

Nadat u alle gegevens hebt ingevuld (en eventueel bijlagen hebt toegevoegd), drukt u op de knop ‘Versturen’.

Wat gebeurt er nadat wij uw verzoek hebben ontvangen?

U hoeft de belastingen waarvoor u bijzonder uitstel hebt, niet te betalen tot 1 oktober 2021.

Ontvangstbevestiging

Nadat u uw verzoek online hebt ingestuurd, krijgt u een digitale ontvangstbevestiging. Hierop staan de naam en het BSN/RSIN van uw onderneming. U kunt deze ontvangstbevestiging afdrukken voor uw eigen administratie.

U krijgt van ons ook nog een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw verzoek toegestuurd. U krijgt 1 ontvangstbevestiging per verzoek, ook als u 1 verzoek hebt gedaan voor meerdere aanslagen. Wij doen ons best om u zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging te sturen. Omdat we veel aanvragen verwachten, kan het enige tijd duren.

Privacy

Wij gaan zorgvuldig om met de gegevens van burgers en bedrijven en met uw privacy. Op belastingdienst.nl/privacy staat hoe wij dat doen.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.