Ik heb mijn dossier opgevraagd

Hebt u uw dossier bij ons opgevraagd? Dan kan het zijn dat u daar al langer op wacht. Wij zijn druk bezig met het verwerken van alle aanvragen. Het samenstellen van een dossier kost alleen veel tijd. De informatie voor een dossier komt uit verschillende computersystemen. Een dossier is er daarom helaas niet met 1 druk op de knop. Bovendien zorgen de privacywet en onze geheimhoudingsplicht ervoor dat we alle stukken in elk dossier moeten beoordelen. Zo zorgen we dat er geen persoonsgegevens van anderen in staan. Is dat toch zo, dan moeten die gegevens met de hand worden weggelakt. Ook dat kost tijd.

Sneller antwoord op uw vragen

Wij willen u graag sneller helpen. Daarom gaan we u bellen. Wij hebben namelijk gemerkt dat veel ouders op zoek zijn naar 1 onderdeel van hun dossier. Of naar het antwoord op een specifieke vraag. Wij willen voorkomen dat u onnodig lang wacht op een volledig dossier.

Binnenkort wordt u gebeld door een persoonlijk behandelaar. Die vraagt u wat u precies wilt weten. En zoekt voor u het antwoord uit. Vervolgens bespreekt u samen of uw vragen daarmee zijn beantwoord. Door deze nieuwe manier van werken heeft u sneller antwoord op uw vragen.

Wanneer word ik gebeld?

Ouders die hun dossier het eerst hebben opgevraagd, worden ook het eerst gebeld. Uw persoonlijk behandelaar belt u als u aan de beurt bent. U hoeft dus zelf niets te doen.

Ik wil toch graag mijn hele dossier

Uiteraard blijft het altijd mogelijk om uw hele dossier op te vragen. Dat kost alleen wel tijd.

Zorgvuldig

Wij willen u het vertrouwen geven dat we geen informatie voor u achterhouden. Daarom hebben we de Nationale Ombudsman gevraagd om met onze nieuwe werkwijze mee te kijken.

Stand van zaken

Wilt u weten hoeveel dossier er zijn opgevraagd? Of hoeveel er al zijn behandeld? Kijk dan bij Voortgang afhandeling dossiers. We werken dat overzicht wekelijks bij.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.