Meedoen aan de proef: vergelijken van de opvanguren in de Kinderopvangtoeslag App
U bent uitgekozen om een nieuwe mogelijkheid in de Kinderopvangtoeslag App te testen: het bekijken van de opvanguren die de kinderopvang aan ons doorgeeft. Zo kunt u beter inschatten of de opvanguren die u aan ons hebt doorgegeven, kloppen met de uren die u volgens de kinderopvang hebt afgenomen. En actie ondernemen als dat nodig is.
We willen graag weten wat u en andere ouders van deze nieuwe mogelijkheid vinden. Daarom proberen we dit de komende maanden uit bij een kleine groep ouders. U bent er daar 1 van. U bent willekeurig gekozen en uw deelname is anoniem.
Hebt u vragen over de proef of uw deelname?
Kijk of uw antwoord erbij staat:
Wat houdt deelname aan de proef in?
Tijdens de proef krijgt u in de app de opvanguren te zien die de kinderopvang aan ons doorgeeft. Wij kregen deze gegevens al, maar nu kunt u ze ook zien. Zo kunt u achteraf per maand zien of er een verschil is tussen de opvanguren die u aan ons hebt doorgegeven en de opvanguren die uw kinderopvang heeft doorgegeven. We willen graag weten of u dit inzicht prettig vindt en of het u helpt. Daarom krijgt u van ons een korte vragenlijst. We leren graag van uw ervaringen, zodat we weten hoe we de app kunnen verbeteren.
Hoe kan het inzicht in de opvanguren van de kinderopvang mij helpen?
De kinderopvangtoeslag is geld dat u alvast krijgt om de kinderopvang te betalen. Hoeveel toeslag u krijgt, hangt af van uw persoonlijke situatie. Daarom is het belangrijk dat u veranderingen in uw situatie op tijd aan ons doorgeeft.
In de app kunt u per maand zien hoeveel opvanguren u aan ons hebt doorgegeven en hoeveel uren uw kinderopvang. Zo kunt u makkelijk controleren of u een wijziging moet doorgeven. Hierdoor vergroot u de kans dat u krijgt waar u recht op hebt.
Ik wil liever niet meedoen aan de proef. Hoe meld ik me af?
U kunt ons dit laten weten via 055 - 543 47 47. We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Hebt u vragen over de opvanguren in de app?
Kijk of uw antwoord erbij staat:
- Krijg ik een melding van de app als er een verschil in opvanguren is?
- Ik zie een verschil in opvanguren. Wat moet ik nu doen?
- Mijn kinderopvang heeft een correctie in de opvanguren doorgegeven. Wanneer zie ik dat in het overzicht in de app?
- Mijn opvanguren zijn hetzelfde als die van de kinderopvang. Moet ik nu iets doen?
- De kinderopvang past mijn opvanguren niet aan. Wat kan ik nu doen?
- Ik zie geen opvanguren in de app. Wat nu?
- Kan ik de opvanguren die de opvang aan jullie doorgeeft ook zien in Mijn toeslagen?
Krijg ik een melding van de app als er een verschil in opvanguren is?
Hebt u aangezet dat u meldingen krijgt van de app? Dan krijgt u een melding als de nieuwe maandelijkse opvanguren klaarstaan. U kunt dan zelf zien of er een verschil is tussen de opvanguren die u aan ons hebt doorgegeven en de opvanguren die uw kinderopvang heeft doorgegeven.
U kunt het krijgen van meldingen zelf aanzetten en uitzetten in de app. Dit doet u via ‘Meer’, onderaan in het overzicht.
Ik zie een verschil in opvanguren. Wat moet ik nu doen?
In de app ziet u onder het overzicht met de opvanguren de knop ‘Verschil? Kijk wat u kunt doen’. Hier leest u wat u dan kunt doen. Bijvoorbeeld contact opnemen met de kinderopvang. Of we helpen u met het doorgeven van een wijziging.
Mijn kinderopvang heeft een correctie in de opvanguren doorgegeven. Wanneer zie ik dat in het overzicht in de app?
Nadat uw kinderopvang de nieuwe maandelijkse opvanguren aan ons doorgeeft, gaan wij dit verwerken. Daarom duurt het even voordat u de correctie in de app ziet. Geeft uw kinderopvang bijvoorbeeld in mei een correctie door over april? Dan ziet u dat eind mei in de app.
Hebt u aangezet dat u meldingen krijgt van de app? Dan krijgt u een melding als de nieuwe uren klaarstaan. U kunt het krijgen van meldingen zelf aanzetten en uitzetten in de app. Dit doet u via ‘Meer’, onderaan in het overzicht.
Mijn opvanguren zijn hetzelfde als die van de kinderopvang. Moet ik nu iets doen?
Is er geen verschil tussen de opvanguren die u aan ons hebt doorgegeven en de opvanguren die uw kinderopvang heeft doorgegeven? Dan hoeft u op dit moment niets te doen.
De kinderopvang past mijn opvanguren niet aan. Wat kan ik nu doen?
We kunnen samen met u onderzoeken hoe het komt dat de opvanguren die u hebt doorgegeven, verschillen van de opvanguren die uw kinderopvang aan ons doorgeeft. U kunt hiervoor bellen naar 055 - 543 47 47. We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Ik zie geen opvanguren in de app. Wat nu?
Ziet u in een vak geen opvanguren staan, maar een uitroepteken in een driehoek? Dan hebben we van die maand geen of foute uren van de opvang gekregen. U kunt dan het beste contact opnemen met de kinderopvang.
Kan ik de opvanguren die de opvang aan jullie doorgeeft ook zien in Mijn toeslagen?
Nee, we laten de opvanguren alleen zien in de app tijdens de proef.
Hebt u andere vragen over de proef?
Dan kunt u ons bellen op 055 - 543 47 47. We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.