Hoelang moet ik de administratie van mijn onderneming bewaren?

De basisgegevens  bewaart u 7 jaar. Dat zijn de gegevens die wij het belangrijkst vinden. Denk aan:

  • grootboekadministratie
    Hierin legt u alle financiële transacties vast. Bijvoorbeeld ontvangen inkoopfacturen of betalingen. Het grootboek geeft inzicht in de kosten en opbrengsten van uw onderneming.

  • debiteuren- en crediteurenadministratie
    Hierin houdt u alle openstaande facturen van uw klanten en leveranciers bij.

  • voorraadadministratie
    Als u goederen inkoopt en verkoopt, houdt u hierin uw voorraden en de waarde ervan bij.

  • in- en verkoopadministratie
    Hierin houdt u alle inkoop- en verkoopfacturen bij.

Voor de andere gegevens kunt u kiezen:

  • Bewaar ze 7 jaar.

  • Spreek een kortere bewaartermijn met ons af.
    Neem daarvoor contact op met uw belastingkantoor.

Voor gegevens van onroerende zaken  geldt een langere bewaartermijn: 10 jaar.

Geldt de bewaarplicht voor papier én digitaal?

Ja, die geldt voor papieren én digitale gegevens.

Administratie uitbesteed?

Doet een administratiekantoor uw administratie? Dan gelden dezelfde bewaartermijnen.

Meer weten?

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.