Wat moet ik als ondernemer opnemen in mijn administratie?

Alle gegevens over uw onderneming.

Bijvoorbeeld:

  • alle contante uitgaven en ontvangsten (kasadministratie)
  • alle ontvangen facturen en kopieën van verzonden facturen (in- en verkoopadministratie)
  • contracten, overeenkomsten en andere afspraken
  • agenda's en afsprakenboeken
  • correspondentie
  • gegevensbestanden en de bijbehorende software

Administratie op papier of digitaal bewaren?

U bewaart alle gegevens in de originele vorm.

Dus krijgt u een factuur op papier, dan bewaart u die papieren factuur. Komt een factuur digitaal binnen, dan bewaart u die digitale factuur.

Natuurlijk mag u de originele gegevens daarnaast  ook in een andere vorm bewaren. U kunt alle papieren gegevens digitaliseren of alle digitale gegevens printen.

Wilt u uw gegevens anders bewaren dan in de originele vorm? Stuur dan een brief met uw verzoek hiervoor naar uw belastingkantoor.

Meer weten?

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.