Ik heb een rekeningnummer buiten Nederland - hoe kan ik dat doorgeven of wijzigen?

Dat ligt eraan of u wel of geen ondernemer bent.

Bent u ondernemer? Lees dan hoe u dat doet bij: Buitenlands rekeningnummer doorgeven of wijzigen - Ik ben ondernemer.

Bent u geen ondernemer? Stuur ons dan een brief en stuur meteen de gegevens mee die wij van u nodig hebben.

Zet in uw brief het volgende:

  • uw naam- en adresgegevens buiten Nederland
  • uw burgerservicenummer (BSN)
    Dat staat meestal op uw Nederlandse paspoort en rijbewijs.
  • het IBAN-nummer van uw buitenlandse bankrekening
  • de tenaamstelling van uw buitenlandse bankrekening
    Uitbetalingen van de inkomstenbelasting, Zorgverzekeringswet (Zvw) en toeslagen doen wij alleen op een rekeningnummer dat op uw naam staat. Of op een 'en/of-rekening' van u en uw partner.
  • de naam en het adres van uw bank
  • de BIC-code van uw bank
    Die kunt u bij uw bank opvragen.
  • uw handtekening

Voeg bij uw brief kopieën van:

  • uw paspoort of identiteitskaart
  • uw bankafschrift of een schermafdruk van uw digitale bankafschrift
    Dat mag niet ouder zijn dan 2 maanden. Gaat het om een nieuw bankrekeningnummer? Stuur dan de bevestiging van uw bank.

Het duurt ongeveer 3 weken voordat uw nieuwe rekeningnummer in onze administratie staat.

Wilt u dat wij uw oude rekeningnummer per direct niet meer gebruiken? Zet dit dan ook in de brief. Én geef dat meteen door aan BelastingTelefoon Buitenland: +31 555 385 385.

Waar stuur ik mijn brief naartoe?

Belastingdienst/Centrale administratieve processen
Unit Registreren
Postbus 9055
7300 GT Apeldoorn

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.