Toeslagenservicepunten, toeslagendienstverleners en fiscaal intermediairs
Als toeslagenservicepunt of toeslagendienstverlener helpt u uw klant met toeslagen. Lees hoe u uw klant kunt helpen en aan welke voorwaarden u moet voldoen.
Toeslagenservicepunt
Als toeslagenservicepunt helpt u uw klant bij alle toeslagen. Voorbeelden van servicepunten zijn gemeenten en sociaal raadslieden. Uw dienstverlening is gratis en voor iedereen toegankelijk. Bekijk de voorwaarden voor toeslagservicepunten.
Als toeslagenservicepunt kunt u samen met uw klant digitaal toeslag aanvragen en wijzigingen voor hem doorgeven. U doet dit via het portaal voor toeslagenservicepunten. Daarnaast hebt u met een inlogcode toegang tot onze backoffice.
Toeslagendienstverlener
Als toeslagendienstverlener helpt u uw klant met een toeslag die raakvlakken heeft met uw organisatie. Als verhuurder helpt u bijvoorbeeld met de huurtoeslag, als kinderopvangorganisatie met de kinderopvangtoeslag. U doet dit gratis als extra service aan uw klanten. Bekijk de voorwaarden voor toeslagendienstverleners.
Als toeslagendienstverlener kunt u samen met uw klant informatie opvragen over zijn toeslag en wijzigingen voor hem doorgeven. U hebt hiervoor met een inlogcode toegang tot onze backoffice.
Overeenkomst
Wilt u als toeslagenservicepunt of toeslagendienstverlener uw klant helpen met zijn toeslagen? Dan moet u een overeenkomst met ons sluiten. Hierin staan afspraken over de privacy van uw klant. In de overeenkomst staat ook dat u voor uw klant toeslagzaken regelt en namens hem contact met ons opneemt.
Wilt u toeslagenservicepunt worden? Stuur dan een e-mail naar: toeslagen.servicepunt@toeslagen.nl.
Wilt u toeslagendienstverlener worden? Stuur dan een e-mail naar: toeslagen.dienstverlener@toeslagen.nl.
1 van onze accountmanagers neemt contact met u op.
Fiscaal intermediair
Als u fiscaal intermediair bent, belastingadviseur bijvoorbeeld, kunt u voor uw klant toeslagen aanvragen en wijzigingen doorgeven. Lees meer hierover bij Fiscaal intermediairs.