Uw klanten hulp bieden met toeslagen - zo werkt dat
Verhuurders, kinderopvangorganisaties, gemeenten en sociaal raadslieden kunnen hun klanten helpen met toeslagen. Zij kunnen zich aanmelden als toeslagendienstverlener of toeslagenservicepunt. Op deze website staat daar meer over.
Toeslagenservicepunten, toeslagendienstverleners en fiscaal intermediairs
Als toeslagenservicepunt, toeslagendienstverlener of fiscaal intermediair helpt u uw klanten met hun toeslag. U vraagt de toeslag bijvoorbeeld aan, of geeft gewijzigde gegevens door.
Kinderopvangtoeslag: uitbetalen aan de kinderopvang
Kinderopvangtoeslag kunnen we op verzoek van uw klant rechtstreeks uitbetalen aan de kinderopvang.
Huurtoeslag: aanwijzen onzelfstandige woonruimte
Bent u een woningcoöperatie, zorginstelling, of vereniging of stichting van ouders? Lees hoe u een onzelfstandige woonruimte kunt laten aanwijzen voor de huurtoeslag.
Communicatie over toeslagen verloopt via uw klant
Wij communiceren altijd rechtstreeks met uw klant. Dat is de aanvrager van de toeslag, ook al hebt u de toeslag voor hem aangevraagd.
Mogelijk misbruik of oneigenlijk gebruik van toeslagen melden
Denkt u dat iemand mogelijk misbruik of oneigenlijk gebruik van toeslagen maakt ? Of bent u hier zélf slachtoffer van? Meld dit dan bij ons.
Geldende wetgeving en regels over toeslagen
Voor de uitvoering van de toeslagregelingen gelden wetten en regels.
Ik ben toeslagenhulpverlener - kan ik contact met jullie opnemen?
Hebt u een vraag? We helpen u verder op weg.
Kennisnetwerk
Op de website van Kennisnetwerk kunnen de mensen die klanten helpen zélf leren, oefenen en testen. Op het forum kunnen ze vragen stellen en kennis uitwisselen.