Hebben jullie mijn aangifte over 2016 ontvangen?

Uw belastingaangifte is bij ons binnen als er direct na het versturen een ontvangstbevestiging op uw scherm is verschenen. Twijfelt u of u die hebt gekregen? Lees hoe u controleert of wij uw aangifte hebben ontvangen.

Kies de situatie die voor u geldt.

  • Ik heb aangifte gedaan in Mijn Belastingdienst

    U kunt zelf nakijken of uw aangifte binnen is in Mijn Belastingdienst (deze link opent in een nieuw venster).

    Als wij uw aangifte hebben ontvangen, dan staat dat op het tabblad 'Home' onder 'Mededelingen':


    Als wij uw aangifte niet hebben ontvangen, ziet u dat op het tabblad 'Home' onder 'Actueel'. Daar staat dan  ‘U hebt een nog niet ondertekende aangifte inkomstenbelasting 2016’:

    Is uw aangifte niét verzonden, verzend uw aangifte dan opnieuw

    Er is blijkbaar iets misgegaan.

    Open uw aangifte, ga naar 'Ondertekenen en verzenden' en verzend uw aangifte.

  • Ik heb aangifte gedaan met de app Aangifte 2016

    Als u aangifte hebt gedaan met de app, kijk dan bij 'Verzonden'.

    Het envelopje voor Verzonden is groen geworden en het scherm 'Bedankt voor uw aangifte’ is zichtbaar. U kunt op dit scherm zien wanneer wij uw aangifte hebben ontvangen. En er staat een pdf met uw aangifte klaar die u kunt openen.

    Staat de pdf met de aangifte niet in de app?

    Dan hebben wij uw aangifte niet ontvangen.

    Is uw aangifte niét verzonden, verzend uw aangifte dan opnieuw

    Er is blijkbaar iets misgegaan.

    Open de aangifte, ga naar 'Ondertekenen' en verzend uw aangifte.

  • Een belastingadviseur heeft aangifte voor mij gedaan
    Vraag uw adviseur om een bewijs dat uw aangifte is ingediend.


 

Let op!
De medewerkers van de BelastingTelefoon kunnen niet zien of uw aangifte is aangekomen. Ook daar krijgt u het advies om het zelf te controleren.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.