Ik heb een foutje gemaakt in mijn aangifte, maar ik heb hem al verstuurd - wat nu?

Dat kunt u zelf in orde maken.

Ook als u de belastingaangifte al hebt verstuurd, kunt u een fout verbeteren of gegevens aanvullen.

U wijzigt uw aangifte √°ltijd in Mijn Belastingdienst - ook als u aangifte hebt gedaan met de app

Want u kunt de gegevens in de app niet wijzigen.

Aanpassen gaat eenvoudig

  1. Inloggen
    Log in op Mijn Belastingdienst met uw DigiD.

    Inloggen op Mijn Belastingdienst (Deze link opent in een nieuw venster.)

    Ga linksboven naar het tabblad 'Inkomstenbelasting' en kies daarna voor het betreffende 'Belastingjaar'.

    Deed u aangifte op Mijn Belastingdienst?
    Klik dan onder 'Ik wil:' op 'mijn aangifte inkomstenbelasting wijzigen'. Uw aangifte inkomstenbelasting wordt geopend. U kunt nu uw aangifte aanpassen.

    Deed u aangifte met de aangifte-app?
    Klik dan onder 'Ik wil:' op 'aangifte inkomstenbelasting doen'. Uw aangifte inkomstenbelasting wordt geopend, met door ons vooraf ingevulde gegevens. U kunt nu uw aangifte aanpassen.

  2. Aanpassen   

    Kies in het menu aan de linkerkant het onderdeel waar de fout zit of waar u iets vergeten bent in te vullen. Wijzig vervolgens de gegevens of vul ze aan.

    Hebt u de gegevens aangepast? Dan kunt u uw aangifte nu verzenden.    

  3. Verzenden
    Ga in het menu aan de linkerkant naar het onderdeel 'Naar ondertekenen' en klik vervolgens op 'Opslaan en naar ondertekenen'. Doorloop daar de laatste stappen.

    De laatste aangifte die we van u krijgen, nemen we in behandeling.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.