De vooraf ingevulde gegevens kloppen niet helemaal - hoe pas ik ze aan?

Soms kloppen de gegevens die wij vooraf in de aangifte inkomstenbelasting invullen niet helemaal. Dat kan komen doordat wij verkeerde of onvolledige gegevens ontvingen. U wijzigt deze gegevens in uw online aangifte. U doet dat in Mijn Belastingdienst.

Dat geldt dus ook als er iets ontbreekt. Voeg dan uw eigen gegevens toe in de aangifte. Bijvoorbeeld als u nóg een spaarrekening hebt of bijverdiensten.

Let op!

In de aangifte-app kunt u uw gegevens niet wijzigen. Moet u uw gegevens aanpassen, doe dat dan in Mijn Belastingdienst.

Zo past u de vooraf ingevulde gegevens aan:

  • Vergelijk de gegevens die wij voor u hebben ingevuld met de gegevens op uw eigen papieren.
  • Vul aan of verbeter wat ontbreekt of niet klopt.
    Twijfelt u welke gegevens de juiste zijn? Vul dan uw eigen gegevens in.

Gegevens gewijzigd of aangevuld en alles gecontroleerd? Onderteken uw aangifte dan met uw DigiD en verzend hem.

Inloggen op Mijn Belastingdienst

Vanaf 1 oktober 2022 kunt u bij de Belastingdienst alleen nog inloggen met de DigiD app of met een sms-controle. Download de DigiD app of activeer de sms-controle in Mijn DigiD.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.