De vooraf ingevulde gegevens kloppen niet helemaal - hoe pas ik ze aan?
Wij hebben veel gegevens al voor u ingevuld in uw aangifte. Maar soms kloppen die gegevens niet helemaal. Dat kan komen doordat wij verkeerde of onvolledige gegevens ontvingen. U wijzigt deze gegevens in uw online aangifte. U doet dat in Mijn Belastingdienst.
Dat geldt dus ook als er iets ontbreekt. Voeg dan uw eigen gegevens toe in de aangifte. Bijvoorbeeld als u nóg een spaarrekening hebt of bijverdiensten.
Let op!
In de aangifte-app kunt u uw gegevens niet wijzigen. Moet u uw gegevens aanpassen, doe dat dan in Mijn Belastingdienst.
Zo past u de vooraf ingevulde gegevens aan:
- Ga naar ‘Vooraf ingevulde gegevens’ en klik op ‘Bekijk’.
- Kloppen de vooraf ingevulde gegevens niet? In dit scherm kunt u nog niets wijzigen. Dat kan pas verderop in de aangifte. U komt hier vanzelf langs.
- Twijfelt u of de vooraf ingevulde gegevens kloppen? Gebruik dan uw eigen gegevens.