De vooraf ingevulde gegevens kloppen niet helemaal - hoe pas ik ze aan?

Soms kloppen de gegevens die wij vooraf in de aangifte inkomstenbelasting invullen niet helemaal. U kunt ze makkelijk in de aangifte zelf wijzigen. U doet dat in Mijn Belastingdienst.

Dat geldt ook als er iets ontbreekt. Voeg dan uw eigen gegevens toe in de aangifte. Bijvoorbeeld als u (nog) een spaarrekening hebt.

We leggen uit hoe u dat doet.

Kies eerst de situatie die voor u geldt.

  • Ik heb mijn aangifte geopend in Mijn Belastingdienst

    Pas de gegevens aan in de aangifte zelf.

    Infographic vooraf ingevulde gegevens wijzigen
    Uitgeschreven tekst infographic

    Klopt bijvoorbeeld uw loon niet? Wijzig dit bedrag dan in het onderdeel 'Inkomsten' op de pagina 'Inkomsten uit loondienst'.

    Gegevens gewijzigd of aangevuld en alles gecontroleerd? Dan kunt u uw aangifte versturen.

    Inloggen op Mijn belastingdienst (Deze link opent in een nieuw venster.)

  • Ik heb mijn aangifte geopend in de app Aangifte 2017

    In de app kunt u uw gegevens niet wijzigen. Daarom moet u uw gegevens aanpassen in Mijn Belastingdienst.

    Daar vindt u de aangifte op het tabblad Inkomstenbelasting. Klik bij 'Ik wil:' op 'aangifte inkomstenbelasting doen'.

    Pas de gegevens aan in de aangifte zelf.

    Infographic vooraf ingevulde gegevens wijzigen
    Uitgeschreven tekst infographic

    Klopt bijvoorbeeld uw loon niet? Wijzig dit bedrag dan in het onderdeel 'Inkomsten' op de pagina 'Inkomsten uit loondienst'.

    Gegevens gewijzigd of aangevuld en alles gecontroleerd? Dan kunt u uw aangifte versturen.

    Inloggen op Mijn belastingdienst (Deze link opent in een nieuw venster.)

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.