Geen of verkeerd betalingskenmerk gebruikt

Hebt u geen betalingskenmerk gebruikt? Of per ongeluk het betalingskenmerk van 1 van uw andere aanslagen? Dan is het voor ons niet duidelijk welke aanslag u precies wilt betalen.

We kijken daarom of u nog aanslagen moet betalen waarvan de betalingstermijn afgelopen is. Is dat zo, dan boeken we het bedrag af van 1 van die openstaande aanslagen. U ontvangt binnen 8 weken een brief over welke aanslag dat is.

Hebt u geen openstaande aanslagen? Dan boeken wij het bedrag terug. Ook dat doen wij binnen 8 weken.

Hebt u een betalingskenmerk gebruikt dat niet hoort bij 1 van uw aanslagen? Neem dan contact op met de BelastingTelefoon: 0800 – 0543. Houd uw burgerservicenummer bij de hand, dan kunnen we u sneller helpen.

Let op!

Hebt u meerdere betalingsregelingen? Let op dat u het betalingskenmerk gebruikt van de betalingsregeling, waarvoor u de betaling doet. Iedere betalingsregeling heeft een eigen betalingskenmerk.

Het betalingskenmerk bepaalt voor de Belastingdienst voor welke betalingsregeling u betaalt.
Gebruikt u het betalingskenmerk van een andere betalingsregeling dan u bedoelde? Dan nemen wij aan dat u het geld betaalt voor dat (verkeerde) betalingskenmerk. Met als gevolg dat u de aanslag die u wilde betalen, niet hebt betaald. Da's vervelend, voor u en voor ons!

Controleer daarom zorgvuldig voor welk betalingskenmerk (en aanslag) u betaalt.
Zo voorkomt u vervelende verrassingen.

 

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.