Afspraak maken - langskomen bij de balie
Hebt u een vraag over uw belastingzaken of toeslagen? U bent van harte welkom om langs te komen op een belastingkantoor of steunpunt. Maak hiervoor direct, op elk gewenst moment online een afspraak.
Spreekt u geen Nederlands of Engels? Dan kunnen wij u alleen helpen als u een tolk meeneemt naar uw afspraak.
Hoe werkt het maken van een online afspraak?
U kunt aangeven voor welk onderwerp u onze hulp nodig hebt. Met uw postcode krijgt u de dichtstbijzijnde kantoren te zien waar u terecht kunt. Vervolgens kunt u aangeven hoe laat u de afspraak graag wilt.
U krijgt een e-mail waarin wij uw afspraak bevestigen
U ontvangt de bevestigingsmail direct. De afzender van deze e-mail is:
noreply-balie@belastingdienst.nl.
24 uur vóór de afspraak krijgt u nog een e-mail van ons, waarin wij u aan de afspraak herinneren.
Wilt u hulp bij het invullen van uw aangifte?
Regel dan altijd eerst een DigiD-machtigingscode. Zonder deze machtigingscode kunnen wij u aan de balie niet helpen. In het overzicht leest u wat u verder nog mee moet nemen als u hulp bij uw aangifte krijgt.
Een DigiD-machtigingscode aanvragen kan tot maximaal 5 dagen duren. Plan uw afspraak dus niet te vroeg.
Bent u ondernemer?
Aan de balie kunnen wij u niet helpen met het invullen van een winst-aangifte.
Voor inhoudelijke vragen over de aangifte kunt u contact opnemen met de Belastingtelefoon: 0800 - 0543.
Wilt u hulp bij het aanvragen van een toeslag?
In dit overzicht leest u welke gegevens u moet meenemen naar de afspraak.
Wilt u hulp bij het aanvragen van een persoonlijke betalingsregeling voor toeslagen?
Bekijk de checklist wat u moet meenemen naar onze balie.
Als u een hoor- of spraakbeperking hebt
- Bel ons met KPN Teletolk.nl.
- U kunt ook iemand anders voor u laten bellen.
- Stel uw vraag in een e-mail.
- Stel uw vraag in een brief.
Wij antwoorden dan ook met een brief. Stuur de brief naar uw belastingkantoor. - U kunt langskomen zonder afspraak.
Misschien kunnen we uw vraag telefonisch beantwoorden
Dat scheelt u een bezoek aan ons kantoor. Belt u dan de BelastingTelefoon: 0800 - 0543. U kunt bellen op maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Houd uw burgerservicenummer (bsn) bij de hand. Want zonder uw bsn kunnen wij u niet helpen. Uw persoonsnummer staat op uw paspoort of identiteitskaart.
Klanttevredenheidsonderzoek na uw bezoek aan de balie
Het kan zijn dat u na uw bezoek aan de balie nog een e-mail van ons krijgt. Daarin vragen we om mee te doen aan een enquête over uw bezoek aan het belastingkantoor. Met uw feedback kunnen wij de service aan u en anderen verbeteren. De afzender van deze e-mail is: noreply-balie@belastingdienst.nl.
Wij gebruiken uw antwoorden in de enquête alleen om de service te verbeteren. Uw gegevens verwerken we anoniem. Zo weet niemand wie welk antwoord gaf. We gebruiken de verzamelde gegevens niet voor een ander doel. En we geven ze ook niet aan derden.