Kunnen wij u helpen?
For an English version of this help page, please go to Can I get help?
Soms is het fijn als er iemand met u meedenkt. Misschien hebt u vragen over geld, het aanpassen van uw inkomen of geldzorgen? U kunt op verschillende manieren en plaatsen hulp krijgen.
Toeslagenservicepunten
Hebt u vragen of zorgen over geld? Of wilt u hulp met het wijzigen van het inkomen? Hiervoor kunt u terecht bij een toeslagenservicepunt bij u in de buurt.
Gaat u langs bij een toeslagenservicepunt? Neem dan altijd een geldig legitimatiebewijs mee, zoals een paspoort of identiteitskaart. En de brief die u van ons hebt ontvangen.
Geldfit
U kunt met vragen of zorgen over geld ook terecht bij Geldfit.
Geldfit kan u gratis en anoniem helpen als u geldzorgen hebt. Doe de Geldtest op Geldfit.nl en ontdek in 2 minuten waar u terecht kunt voor hulp. U vindt er persoonlijk contact en organisaties bij u in de buurt die u kunnen helpen.
Hulp bij bibliotheken
U kunt ook bij een bibliotheek bij u in de buurt terecht. Bibliotheken helpen u met het regelen van toeslagen, vaak tijdens een speciaal (inloop)spreekuur. In veel bibliotheken zijn ook informatiepunten digitale overheid. Daar kunt u terecht voor digitale overheidszaken zoals inloggen met DigiD.
Tip!
Check van tevoren bij uw bibliotheek welke hulp u kunt krijgen en wanneer. Zo voorkomt u teleurstellingen.
BelastingTelefoon of balie
U kunt gratis bellen naar de BelastingTelefoon (0800 - 0543). Belt u vanuit het buitenland? Bel dan: +31 555 385 385. U kunt ons bellen van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 en 20.00 uur en op vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur. Of u kunt een belafspraak maken, zodat wij u bellen wanneer het u uitkomt.
Kunnen we u niet helpen aan de telefoon? Dan kunt u ook langskomen bij een balie. Maak hiervoor een online afspraak.
Bellen met gebarentolk of tekst
U kunt ons bellen met een gebarentolk of met iemand die uw geschreven tekst voorleest aan een medewerker van de BelastingTelefoon. Bel ons daarvoor met KPN Teletolk.
Als bellen door uw hoorbeperking of spraakbeperking niet gaat, stuur dan een e-mail met uw vraag naar: dovenenslechthorenden@belastingdienst.nl
Bekenden
U kunt iemand machtigen om een wijziging in Mijn toeslagen te doen. Bijvoorbeeld een familielid of goede vriend. Vraag via DigiD Machtigen een machtiging aan voor Mijn toeslagen. U krijgt dan een inlogcode thuisgestuurd voor degene die u helpt.
Lees Simpel app
Lees Simpel is een app die mensen helpt om ingewikkelde brieven te lezen. U maakt een foto van uw brief en de app geeft een samenvatting in begrijpelijke taal. Lees Simpel kan de samenvatting ook voorlezen. U kunt de app gratis downloaden op de website van Lees Simpel.