Waar blijft mijn pakketje? Vraag het uw post- of koeriersbedrijf

Hebt u uw pakketje nog niet gehad? Neem dan contact op met de koeriersdienst. De Douane krijgt in de meeste gevallen de pakketten niet te zien. Hoe dat gaat? We leggen het uit.

Uw pakket komt aan op Schiphol

Uw pakket komt met het vliegtuig aan op Schiphol. Daar wordt het met de rest van de pakketten door personeel van Schiphol verdeeld over de loodsen van de verschillende koeriersdiensten.

Wordt uw pakket vanuit het buitenland verzonden door een internationale koeriersdienst (bijvoorbeeld DHL/TNT)? Dan gaat het naar die koerier. Anders komt het meestal bij PostNL terecht.

Wat doet uw koeriersdienst?

Alle koeriersdiensten die in Nederland pakketten rondbrengen, werken met de software van de Douane. Als het nodig is, nemen zij namens u contact op met ons. Heeft de koeriersdienst vragen over uw pakket? Dan krijgt u bericht van hen. Totdat het probleem is opgelost, blijft het pakket in de loods van de koerier.

Hebt u op uw beurt een vraag over uw pakket, dan is het de koeriersdienst die daar antwoord op kan geven.

Als het goed is, zien wij uw pakket niet

In de meeste gevallen gaat uw pakket vanuit het vliegtuig rechtstreeks via de koerier naar u. De Douane zit daar niet tussen.

Soms heeft de koeriersdienst een reden om contact met ons op te nemen. Bijvoorbeeld over de omschrijving van de goederen of de inhoud van een pakket. Pas als wij het idee hebben dat het pakket illegale goederen bevat, zoals wapens of drugs, inspecteren wij het. Meestal ter plekke, soms in onze eigen werkruimte.

Maar waar is dan uw pakket?

Zelfs als 'Track en Trace' vermeldt dat uw pakket in behandeling is bij de Douane, ligt het nog steeds in de loods van de koeriersdienst. Als u zich dus afvraagt waar uw pakket blijft, kunt u dat alleen bij de klantenservice van de koeriersdienst nagaan. Wij weten niet waar het is.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.