Melding over digitale toegankelijkheid

Wij willen dat onze website en apps digitaal toegankelijk zijn. Dit betekent dat de website en apps zo zijn ontworpen en gebouwd dat iedereen ze kan gebruiken, op alle apparaten. Om dat te bereiken maken wij onze website en apps volgens de eisen voor digitale toegankelijkheid. Hebt u een probleem, vraag of opmerking over de digitale toegankelijkheid van onze website of apps? Dan kunt u dit melden.

Let op!

Kunt u niet inloggen op Mijn Belastingdienst, Mijn Belastingdienst Zakelijk of Mijn Douane? Kijk dan op 'Problemen met inloggen of gebruik van Mijn Belastingdienst?'. Kunt u niet inloggen op Mijn toeslagen? Kijk dan op 'Problemen met inloggen op Mijn toeslagen'.

Wilt u een melding doen over de digitale toegankelijkheid van onze website of apps?

Laat het ons weten, als u:

  • problemen hebt bij het gebruik van onze website of een app, omdat deze niet digitaal toegankelijk is
  • informatie in een andere vorm wilt ontvangen
  • een opmerking, tip of idee hebt over de digitale toegankelijkheid van de website of de apps van de Belastingdienst

Mail uw melding naar: digitoegankelijk@belastingdienst.nl.

Zet in uw mail:

  • in de onderwerpregel: Melding digitale toegankelijkheid
  • uw naam
  • uw e-mailadres
  • uw probleem, vraag of opmerking

Wij gaan zorgvuldig om met de gegevens van burgers en bedrijven en met uw privacy. Op 'Privacy en uw persoonsgegevens' staat hoe wij dat doen.

Gebruik dit e-mailadres alleen voor meldingen over digitale toegankelijkheid. Andere meldingen, bijvoorbeeld over problemen met inloggen of gebruik van Mijn Belastingdienst, Mijn Belastingdienst Zakelijk, Mijn Toeslagen of Mijn Douane, zullen wij niet behandelen.

Krijgt u de melding dat uw e-mail aan digitoegankelijk@belastingdienst.nl niet bij ons aankomt? Dan komt dat waarschijnlijk door de beveiligingsinstellingen bij uw internetprovider (spamfilter).

Wat kunt u van ons verwachten?

Hebt u een e-mail met uw probleem, vraag of opmerking naar ons gestuurd? Binnen 5 werkweken zullen wij uw e-mail beantwoorden.

U kunt ons bellen

De BelastingTelefoon staat voor u klaar om u te helpen bij de melding van uw toegankelijkheidsprobleem of uw vraag of opmerking over digitale toegankelijkheid. Bel de BelastingTelefoon op 0800 - 0543. U kunt bellen van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 en 20.00 uur en op vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

Bent u niet tevreden over de manier waarop uw melding is behandeld?

Of hebben we niet op tijd gereageerd? Lees dan meer bij 'Ik ben ontevreden over hoe ik ben behandeld - hoe kan ik een klacht indienen?'. Of u kunt een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.