Ik ben ontevreden over hoe ik ben behandeld - hoe kan ik een klacht indienen?

We komen graag samen met u tot een oplossing. U kunt uw klacht indienen bij de BelastingTelefoon of u stuurt ons een formulier of brief.

U kunt mondeling een klacht indienen bij de BelastingTelefoon

Bel ons op 0800-0543. We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Of u gebruikt ons formulier voor een schriftelijke klacht

Op het klachtformulier vult u stapsgewijs uw gegevens en klacht in. Daarna kunt u uw klacht nog eens rustig nalezen voordat u het formulier uitprint en verstuurt. Het retouradres staat in het formulier.

U mag ook zelf een brief schrijven

Zet daarin:

  • uw naam
  • uw adres
  • uw telefoonnummer
    Dat is niet verplicht, maar we willen u graag bellen om met u te bespreken wat er aan de hand is.
  • de datum waarop u de klacht verstuurt
  • uw klacht
    Vertel zo duidelijk mogelijk wát er misging, wanneer dat gebeurde en met wie u hebt gesproken. Het is niet erg als u de naam niet meer weet.

Hebt u documenten die uw klacht onderbouwen? Maak daar dan kopieën van en stuur die mee. Stuur géén originele documenten mee, want u krijgt ze niet terug.

U stuurt uw brief naar het organisatieonderdeel waar uw klacht over gaat:

  • Belastingdienst

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst
    de directeur
    Postbus 4660
    6803 EP Arnhem

  • BelastingTelefoon

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst/BelastingTelefoon
    de directeur
    Postbus 4660
    6803 EP Arnhem

  • Toeslagen

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst/Toeslagen
    de directeur
    Postbus 4550
    6401 JC Heerlen

  • Douane

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst/zet hier het douanekantoor waar uw klacht over gaat
    de algemeen directeur
    Postbus 3070
    6401 DN Heerlen

    Zet in het adres achter 'Belastingdienst' het douanekantoor waar uw klacht over gaat:

    • Schiphol Passagiers
    • Schiphol Cargo
    • Amsterdam
    • Arnhem
    • Breda
    • Eindhoven
    • Groningen
    • Rotterdam Haven
  • FIOD

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst
    de directeur
    Postbus 4660
    6803 EP Arnhem

Binnen 1 week bellen wij u

Dat doen wij zodat u weet dat wij uw klacht hebben gekregen. We bellen niet als u uw klacht telefonisch hebt ingediend, want dan weet u al dat wij uw klacht binnen hebben. Als we u niet kunnen bereiken, krijgt u een brief.

Bent u uiteindelijk niet tevreden over de manier waarop we uw klacht hebben behandeld?

Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.