Ik ben ontevreden over hoe ik ben behandeld - hoe kan ik een klacht indienen?
We komen graag samen met u tot een oplossing. U kunt uw klacht indienen bij de BelastingTelefoon of u stuurt ons een formulier of brief.
U kunt mondeling een klacht indienen bij de BelastingTelefoon
Bel ons op 0800-0543.
Let op!
Door de maatregelen rondom het coronavirus zijn de openingstijden aangepast. De BelastingTelefoon staat voor u klaar om u te helpen bij al uw vragen, van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 18.00 uur, en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Of u gebruikt ons formulier voor een schriftelijke klacht
Op het klachtformulier vult u stapsgewijs uw gegevens en klacht in. Daarna kunt u uw klacht nog eens rustig nalezen voordat u het formulier uitprint en verstuurt. Het retouradres staat in het formulier.
U mag ook zelf een brief schrijven
Zet daarin:
- uw naam
- uw adres
- uw telefoonnummer
Dat is niet verplicht, maar we willen u graag bellen om met u te bespreken wat er aan de hand is. - de datum waarop u de klacht verstuurt
- uw klacht
Vertel zo duidelijk mogelijk wát er misging, wanneer dat gebeurde en met wie u hebt gesproken. Het is niet erg als u de naam niet meer weet.
Hebt u documenten die uw klacht onderbouwen? Maak daar dan kopieën van en stuur die mee. Stuur géén originele documenten mee, want u krijgt ze niet terug.
U stuurt uw brief naar het organisatieonderdeel waar uw klacht over gaat:
-
Belastingdienst
Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:
Klacht
Belastingdienst
de directeur
Postbus 4660
6803 EP Arnhem -
BelastingTelefoon
Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:
Klacht
Belastingdienst/BelastingTelefoon
de directeur
Postbus 4660
6803 EP Arnhem - Toeslagen
Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:
Klacht
Belastingdienst/Toeslagen
de directeur
Postbus 4550
6401 JC Heerlen -
Douane
Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:
Klacht
Belastingdienst/zet hier het douanekantoor waar uw klacht over gaat
de algemeen directeur
Postbus 3070
6401 DN HeerlenZet in het adres achter 'Belastingdienst' het douanekantoor waar uw klacht over gaat:
- Schiphol Passagiers
- Schiphol Cargo
- Amsterdam
- Arnhem
- Breda
- Eindhoven
- Groningen
- Rotterdam Haven
-
FIOD
Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:
Klacht
Belastingdienst
de directeur
Postbus 4660
6803 EP Arnhem
Binnen 1 week bellen wij u
Dat doen wij zodat u weet dat wij uw klacht hebben gekregen. We bellen niet als u uw klacht telefonisch hebt ingediend, want dan weet u al dat wij uw klacht binnen hebben. Als we u niet kunnen bereiken, krijgt u een brief.
Bent u uiteindelijk niet tevreden over de manier waarop we uw klacht hebben behandeld?
Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.