Ik ben ontevreden over hoe ik ben behandeld - hoe kan ik een klacht indienen?

We komen graag samen met u tot een oplossing. U kunt uw klacht indienen bij de BelastingTelefoon of u stuurt ons een formulier of brief.

U kunt mondeling een klacht indienen bij de BelastingTelefoon

Belt u ons op: 0800 - 0543. De BelastingTelefoon staat voor u klaar om u te helpen bij al uw vragen. U kunt bellen op maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Let op!
Gaat uw klacht over de Douane? Dan kunt u ons niet bellen. U kunt wel het formulier gebruiken of zelf een brief schrijven.

Of u gebruikt ons formulier

Op het klachtenformulier vult u stapsgewijs uw gegevens en klacht in. Daarna kunt u uw klacht nog eens rustig nalezen voordat u het formulier print en verstuurt. Het retouradres staat op het formulier.

Download klachtenformulier

U mag ook zelf een brief schrijven

Zet daarin:

  • uw naam
  • uw adres
  • uw telefoonnummer
    Dat is niet verplicht, maar we willen u graag bellen om met u te bespreken wat er aan de hand is.
  • de datum waarop u de klacht verstuurt
  • uw klacht
    Vertel zo duidelijk mogelijk wát er misging, wanneer dat gebeurde en met wie u hebt gesproken. Het is niet erg als u de naam niet meer weet.

Hebt u documenten die uw klacht onderbouwen? Maak daar dan kopieën van en stuur die mee. Stuur géén originele documenten mee, want u krijgt ze niet terug.

U stuurt uw brief naar het organisatieonderdeel waar uw klacht over gaat:

  • Belastingdienst

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst
    de directeur
    Postbus 4660
    6803 EP Arnhem

  • BelastingTelefoon

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst/BelastingTelefoon
    de directeur
    Postbus 4660
    6803 EP Arnhem

  • Toeslagen

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst/Toeslagen
    de directeur
    Postbus 4550
    6401 JC Heerlen

  • Douane

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst/ zet hier het douanekantoor waar uw klacht over gaat
    de algemeen directeur
    Postbus 3070
    6401 DN Heerlen

    Zet in het adres achter 'Belastingdienst' het douanekantoor waar uw klacht over gaat:

    • Schiphol Passagiers
    • Schiphol Cargo
    • Amsterdam
    • Arnhem
    • Breda
    • Eindhoven
    • Groningen
    • Rotterdam Haven
  • FIOD

    Stuur uw klacht in een envelop met postzegel. Zet op de envelop:

    Klacht
    Belastingdienst
    de directeur
    Postbus 4660
    6803 EP Arnhem

Wat gebeurt er met uw klacht?

Lees in hoofdlijnen wat wij met uw klacht doen als u deze hebt ingediend op Ik heb een klacht ingediend, wat gebeurt er nu?

Hebt u een klacht over de Uitvoeringsorganisatie Herstel Kinderopvangtoeslag?

Lees op Klacht indienen hoe u hiervoor contact met ons op kunt nemen.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.