Hebt u problemen met Mijn Belastingdienst of de aangifte-app?

We helpen u graag met het oplossen ervan.

Check eerst het Verstoringenoverzicht Particulier of er bij ons een technisch probleem is. Staat hier niks? Kijk dan hieronder per situatie welke dingen u kunt doen.

Mijn Belastingdienst

Problemen met:

  • De internetbrowser

    • Verwijder geheel of gedeeltelijk de browsegegevens van uw internetbrowser. Denk hierbij bijvoorbeeld aan cookies, downloadgegevens en het ‘cachegeheugen’.
      Ga hiervoor naar de instellingen en selecteer de gegevens die u wilt verwijderen. Sluit hierna de browser af en start deze opnieuw op.

    • Stel uw internetbrowser zo in dat u anoniem kunt surfen.
      Hierdoor slaat uw browser zo min mogelijk browsegegevens op. De diverse browsers gebruiken verschillende benamingen voor anoniem surfen. Bijvoorbeeld 'InPrivate-navigatie', 'incognitovenster' en 'privévenster'.

    • Ververs de webpagina in uw internetbrowser.
      Doe dit door gelijktijdig op de toetsen 'Ctrl' en 'F5' te drukken.

    • Zorg dat uw internetbrowser up-to-date is.

    • Probeer een andere internetbrowser.
      Gebruikt u een pc of laptop? Dan raden wij Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, of Apple Safari aan.
      Gebruikt u een smartphone of tablet? Dan raden wij Mobile Safari (iOS), Mobile Chrome (iOS en Android) of Samsung Browser (Android) aan.

  • De gezamenlijke aangifte

    Hebt u een fiscale partner en weet u niet hoe u samen aangifte doet? Lees dan verder bij Samen met mijn partner aangifte doen.

  • De aangifte voor een overledene

    Hebt u problemen met het inloggen namens een overledene? Houd er rekening mee dat u een nabestaandenmachtiging nodig hebt. Lees hierover verder bij Kan ik een nabestaandenmachtiging krijgen?.

  • Digitale vertegenwoordiging

    Hebt u problemen met het inloggen namens een betrokkene in Mijn Belastingdienst? Lees dan verder bij Digitale vertegenwoordiging door bewindvoerders en curatoren.

  • Inloggen via DigiD

    Lukt het inloggen met DigiD niet? Op de website van DigiD kunt u hulp krijgen.

  • De aangifte afdrukken

    Lukt het u niet om de aangifte af te drukken? U kunt dan het volgende proberen:

    • Zet de pop-up blokkering voor mijnbelastingdienst.nl uit.
      Dit doet u via de instellingen van uw browser.

    • Controleer uw printerinstellingen.

Aangifte-app

Ervaart u technische problemen met de aangifte-app? U kunt dan het volgende proberen:

  • Gebruik de aangifte-app alleen op een tablet of smartphone met het besturingssysteem iOS of Android.
  • Controleer de versie van het besturingssysteem.
    U moet minimaal versie 15.0 van iOS hebben en versie 8.0 van Android. Oudere versies worden mogelijk niet ondersteund of werken niet goed.
  • Sluit de app af en start deze weer opnieuw op.
  • Controleer of er een update van de app klaarstaat.

Twijfelt u of u de aangifte-app in uw situatie kunt gebruiken? Kijk dan bij Kan ik de aangifte-app gebruiken?.

Meer hulp nodig?

Staat uw probleem hier niet tussen of komt u er met bovenstaande oplossingen niet uit? U kunt op verschillende manieren meer hulp krijgen bij uw aangifte. Lees hiervoor verder bij Ik heb hulp nodig bij mijn belastingaangifte.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.