Hebben jullie mijn betaling gekregen?

Dat kunt u helaas niet zelf opzoeken. Het verschilt per betaalmethode hoe snel wij uw betaling hebben ontvangen. Hoe lang het duurt, hangt vooral af van uw bank, van wanneer u betaalt en hoe u betaalt.

Betaalt u via mobiel of internetbankieren, met een acceptgiro of per automatische incasso?

Als u betaalt via mobiel of internetbankieren van een Nederlandse rekening ontvangen wij uw betaling het snelst. Meestal is dat dezelfde dag. Bij sommige banken ziet u dan ook bij uw betaling wanneer de bank verwacht dat het bedrag op de rekening van de Belastingdienst staat.

Betaalt u met een papieren overboekingskaart? Of betaalt u vanaf een buitenlandse bankrekening? Dan kan het soms een aantal dagen duren voordat het bedrag op onze rekening staat.

Houdt u er dus altijd rekening mee dat het even kan duren voordat wij uw betaling hebben ontvangen. Wilt u weten hoe lang het ongeveer duurt voordat het bedrag op onze rekening staat? Neem dan contact op met uw bank.

Twijfelt u nog of uw betaling binnen is?

Als wij uw betaling hebben ontvangen, kan het even duren voordat wij u kunnen bevestigen dat wij uw betaling in onze administratie hebben verwerkt.

Let op!
Het kan 14 dagen duren voordat uw betaling in onze administratie is verwerkt.

Wij kunnen uw betaling sneller verwerken als u het juiste betalingskenmerk in het invulveld ‘betalingskenmerk’ vermeldt. Is het betalingskenmerk onjuist, staat het in het verkeerde invulveld of er helemaal niet bij? Dan zal het langer duren.

Weet u niet meer welk betalingskenmerk bij welk aangifte-, aanslag-, of beschikkingsnummer hoort? Of andersom? Dan kunt u dit met de zoekhulp betalingskenmerk achterhalen.

Wij zorgen er altijd voor dat uw betaling in onze administratie wordt verwerkt met de datum waarop uw betaling op onze rekening staat.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.