Wat neem ik mee naar de afspraak om een nabestaandenmachtiging aan te vragen?

U hebt in de eerste plaats een afspraakcode nodig. Die code sturen wij u per e-mail, nadat u een afspraak hebt gemaakt bij de BelastingTelefoon. In de mail met de afspraakbevestiging vindt u ook het adres van het kantoor van de Belastingdienst waar u moet zijn.

Wat neemt u mee?

  • de afspraakcode uit de e-mail met de afspraakbevestiging
  • een geldig Nederlands identiteitsbewijs van uzelf: een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart
  • het burgerservicenummer van de overledene
  • een schriftelijke verklaring met daarop de naam en het burgerservicenummer van degene die de nabestaandenmachtiging krijgt. Deze verklaring kunt u eventueel ook aan de balie schrijven.
  • als er een testament is: een verklaring van erfrecht of executele, die u kunt laten maken door een notaris

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.