Kan ik hulp krijgen bij het regelen van mijn toeslag?
We begrijpen het als u hulp nodig hebt bij het aanvragen, wijzigen, stoppen of terugbetalen van uw toeslag. Er zijn verschillende organisaties die u hiermee kunnen helpen.
Maatschappelijke organisaties
U kunt bijvoorbeeld terecht bij:
- uw gemeente
- sociaal raadslieden
- welzijnsorganisaties
- buurtteams
- bibliotheken
- formulierenbrigades
- ouderenbonden
- vakbonden
- andere maatschappelijke organisaties
Veel van deze organisaties staan in de lijst met toeslagenservicepunten. Gaat u langs bij een toeslagenservicepunt? Neem dan altijd een geldig legitimatiebewijs mee, zoals een paspoort of identiteitskaart.
BelastingTelefoon of belastingkantoor
U kunt ook bellen naar de BelastingTelefoon. Kunnen we u niet helpen aan de telefoon? Dan kunt u ook langskomen op een belastingkantoor. Maak hiervoor een afspraak.
Bellen met gebarentolk of tekst
U kunt ons bellen met een gebarentolk of met iemand die uw geschreven tekst voorleest aan een medewerker van de BelastingTelefoon. Bel ons daarvoor met KPN Teletolk.nl.
Als bellen door uw hoorbeperking of spraakbeperking niet gaat, stuur ons dan een e-mail met uw vraag.
Bekenden
U kunt iemand machtigen om een aanvraag of wijziging in Mijn toeslagen te doen. Bijvoorbeeld een familielid of goede vriend. Vraag via DigiD Machtigen een machtiging aan voor Mijn toeslagen. U krijgt dan een inlogcode thuisgestuurd voor degene die u helpt.
Betaalde hulp door een adviseur
U kunt uw toeslag laten regelen door een belastingadviseur, administratiekantoor of een andere tussenpersoon. Het is belangrijk om te weten dat dit geld kost. En dat u er zelf verantwoordelijk voor blijft dat de adviseur de juiste gegevens naar ons stuurt. De adviseur kan zien hoeveel toeslag u krijgt en met welke gegevens we uw toeslag hebben berekend. Dat kan alleen met uw toestemming.