Hoe registratie doorlopende machtiging toeslagen aanvragen?

U vraagt een doorlopende machtiging toeslagen aan per klant voor toekomstige toeslagjaren.

Dat gaat als volgt:

  1. U controleert uw klantenbestand en actualiseert het. Want u mag alleen serviceberichten aanvragen voor particulieren en ondernemers die klant van u zijn.
  2. U informeert uw klanten dat u een doorlopende machtiging voor toeslagen gaat aanvragen en dat zij hierover van ons een brief krijgen: de registratiebrief. In deze brief staat de bedrijfsnaam die in uw PKIoverheid services servercertificaat staat (de naam waaronder u staat ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel). Informeer uw klanten als deze naam afwijkt van de naam waaronder uw bedrijf bij uw klanten bekend staat.
  3. U stuurt met uw software een aanvraag in voor doorlopende machtiging toeslagen. In uw aanvraag geeft u aan voor welke klant u serviceberichten wilt krijgen. U ondertekent de aanvraag met uw PKIoverheid services servercertificaat.
  4. Uw aanvraag gaat naar Logius, de Dienst Digitale Overheid, die het machtigingenregister beheert. In het register houdt Logius bij welke serviceberichten verstuurd mogen worden en aan wie.
  5. Wij sturen uw klant de registratiebrief met formulier. Hierin vragen wij uw klant toestemming om de machtiging te registreren. In de registratiebrief staat ook de startdatum van de registratie.
    • Als uw klant akkoord gaat, moet die binnen 13 weken het formulier aan u opsturen. Op dit formulier staat de code waarmee u de registratie activeert. Daarna kunt u voor deze klant Serviceberichten toeslagen ophalen met uw software.
    • Als uw klant niet akkoord gaat, hoeft die niets te doen.

U kunt de status van uw aanvragen zien in de software waarmee u de aanvragen hebt gedaan.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.