Administratie bijhouden

Een goede administratie is de basis voor uw btw-aangifte. Er zijn regels voor het bijhouden en bewaren van uw administratie. Ook uw facturen moeten voldoen aan wettelijke eisen.

Wie moeten een btw-administratie bijhouden?

U bent als ondernemer verplicht voor de btw een administratie bij te houden en te bewaren in een voor ons controleerbare boekhouding.

Lees verder over...

Facturen maken voor uw btw-administratie: wat moet u daarover weten?

U bent verplicht bepaalde gegevens te vermelden op uw facturen. Ook gelden er regels voor het bewaren en administreren van facturen.

Lees verder over...

Wat administreert u voor de btw?

Hoe u uw administratie opzet, bepaalt u zelf. Uit uw administratie moet duidelijk blijken hoeveel btw u moet betalen en hoeveel btw u van ons terugvraagt.

Lees verder over...

Administratie bij zakendoen met het buitenland

Doet u zaken met het buitenland? Dan gelden extra administratieve verplichtingen.

Lees verder over...

Hoe lang moet u uw administratie bewaren voor de btw: 7 of 10 jaar?

Uw administratie bestaat uit alle gegevens over uw onderneming die u vastlegt op papier of op een digitale manier. U bent verplicht uw administratie 7 jaar te bewaren.

Lees verder over...

Btw-identificatienummers controleren

Wilt u het btw-identificatienummer van uw binnenlandse klant controleren? Hier leest u hoe u dit kunt doen.

Lees verder over...

Btw-identificatienummer vermelden op uw website

Hebt u een website? Dan moet u hierop onder andere uw btw-identificatienummer vermelden.

Lees verder over...

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.