Doorlopende machtiging toeslagen
Uw klant kan sinds 1 september 2021 een doorlopende machtiging aanvragen voor Serviceberichten toeslagen. Wij vragen uw klant dan om toestemming voor de registratie van uw machtiging voor toekomstige jaren. U en uw klant kunnen de machtiging op elk moment weer intrekken.
Wat is een doorlopende machtiging toeslagen?
Een registratie van een doorlopende machtiging toeslagen geldt voor digitale berichten over 1 klant over toekomstige toeslagjaren (tot wederopzegging). Hoe u een registratie aanvraagt, leest u bij 'Hoe registratie doorlopende machtiging toeslagen aanvragen?'.
Waarvoor geldt de doorlopende machtiging toeslagen?
Een doorlopende machtiging toeslagen die actief is per 1 juli 2023 geldt voor:
- de Serviceberichten toeslagen 2024, 2025 en verder
Registratie inzien of intrekken
Zowel u als uw klant kunnen een registratie van een machtiging op elk moment inzien of intrekken.
- Intermediairs doen dit via de software die zij gebruiken.
- Klanten van een intermediair loggen hiervoor in bij Logius. Om de registratie van de (doorlopende) machtiging in te trekken, kunnen zij ook (een kopie van) de registratiebrief die zij van de Belastingdienst kregen naar Logius sturen.
Klanten met machtigingen die geregistreerd zijn op hun burgerservicenummer (bsn) loggen in met DigiD bij Logius via Machtigingen Belastingdienst en Toeslagen.
Een medewerker van een bedrijf met machtigingen die geregistreerd zijn op het RSIN van het bedrijf, kan in de toekomst met eHerkenning inloggen bij Logius. Hierover volgt op een later moment nadere informatie.
Wat gebeurt er op de peildatum?
De doorlopende machtigingen toeslagen die op de peildatum 1 juli 2023 actief zijn, worden gebruikt om machtigingen voor de desbetreffende Serviceberichten toeslagen 2024 te registreren en te activeren.