Digitale vertegenwoordiging - problemen met inloggen

Hebt u problemen met het inloggen namens een betrokkene in Mijn Belastingdienst? Dat is vervelend. Wij helpen u graag met het oplossen ervan.

Hebt u problemen met het inloggen met eHerkenning?

Controleer eerst:

  • of u het juiste eHerkenningsmiddel hebt aangevraagd
  • of u het eHerkenningsmiddel op het juiste KVK-nummer hebt aangevraagd
  • of de juiste medewerkers geautoriseerd zijn om in te loggen met eHerkenning

Bij Welk eHerkenningsmiddel moet ik aanvragen? en Hoe zorg ik er als professioneel bewindvoerder voor dat mijn medewerker namens een cliënt kan handelen bij een digitale aanvraag of inzage bij de Belastingdienst? leest u hier meer over.

Hebt u het BSN van een betrokkene ingevoerd en krijgt u een foutmelding?

Krijgt u de melding ‘Helaas, wegens een technische storing is dit onderdeel momenteel niet bereikbaar’? Dan zijn er technische problemen. Dat kan van korte duur zijn. Probeer het op een later moment nog eens. Krijgt u dezelfde melding? Neem dan contact op met de BelastingTelefoon.

Krijgt u de melding ‘U hebt geen machtiging voor deze persoon’? Voer eerst nog eens het BSN van de betrokkene in. Misschien had u een verkeerd nummer ingevoerd. Verschijnt opnieuw de melding dat u geen machtiging hebt? Controleer dan of u aan de voorwaarden voldoet om in te kunnen loggen namens de betrokkene. Hier leest u ook wat u kunt doen als u aan een voorwaarde niet voldoet.

Bent u na deze controle van mening dat u voldoet aan alle voorwaarden, en dat u het juiste BSN heeft ingevoerd? En kunt u nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met de BelastingTelefoon.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.